Anniversary~

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, May 31, 2011

Kebahagiaan~

ola!
Hari ni aku nak cakap pasal KEBAHGIAAN!
aik, bunyi macam marah je tiqa oi...huhu...
Actually, aku mana ada marah....
Kebahgiaan itu sendiri adalah hak untuk setiap orang perlu miliki.....
Contoh, budak umur 2tahun bila dia dapat gula-gula pon dah terasa bahagia sebab dia dapat apa yang dia nak...

Seriously, aku suka tengok orang yang aku sayang bahagia....
Tapi tak ada lah sampai aku suka untuk diMADUkan...hahaha...
Itu dah melampau nama nya..haha....

Tapi hidup ni kan, tak semua orang punya prinsip yang lebih kurang sama dengan aku...
Maybe ada yang suke melihat orang lain bersedih, disakiti mahupun dibeloti...(erkk...apa tu 'dibeloti'?? ntah)
Tapi itu kan memang lumrah...
Dengki mendengki itu pon lumrah ok...
Aku tak cakap pon yang aku ni sebaik Malaikat....
Even aku pon kadang kadang TERjelous dengan kebahagiaan orang lain...
Nak buat macam mana, aku kan cuma manusia biasa....ngeh3..

Tapi kalo jealous jealous pon, jangan lah sampai meragut kebahagiaan orang lain ok....
Masing masing Tuhan dah tetapkan kebahagian masing masing...
So, kita kena redha je la bila kebahagiaan itu akan datang...maybe hari ini...maybe esok...maybe lusa...maybe tulat...maybe tonggek...maybe hmmm...lepas tonggek ape eh?? ntah! IDK...

I just want to remind you guys out there, just wait your own kebahagiaan itu datang sendiri...jangan diPAKSA!... I also said this to my self...
Tapi jangan sampai lalai dengan kebahagiaan itu without dihargai and di-baja-i...sebab, bila bila masa sahaja, kebahagiaan itu boleh diragut!

p/s: entry ini tidak ditujukan kepada sesiapa...ianya cuma suatu pengkongsian...renung renung kan, dan praktik kan nya ye....~_~