Anniversary~

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 12, 2011

Kedai Mamak~

Hey peepps! ngeee....tajuk entry aku kali ni comel kan?? erkkk...hahahha....aku nak citer skit pengalaman aku masa pergi ke 1 kedai mamak....seriously, yang ni paling 'unik' dalam seumur hidup aku...actually, kedai mamak yang aku nak cerita kan ni, aku tak pernah masuk pon before this...just amek bau je ape yang dorang masak...bau nye, hmmm....sedap amat! sebab kat sebelah kedai mamak ni ada Guardian Shop, yang agak selalu aku kunjung...so, tiap kali aku kunjung Guardian je, terbau la masakan dari kedai tu...and pernah la berazam, nak try makanan kat situ....

Then, semalam, aku pergi ke Guardian Shop, sebab nak beli tablet Polident tok mak aku...ala, yang dalam iklan tu, kalo rendam pakai tablet tu, nnti tak ada bakteria kat gigi palsu uh...alamak! terbocor pulak rahsia mak aku..hahahaha.....then, after buy that Polident, aku pon masuk la dalam kereta...pastu, entah 'roh' mana entah yang masuk dalam badan aku, tetibe aku cakap kat adik aku..'kakak, nak beli mee goreng mamak la'....

Masuk masuk je, aku terus order kat sorang akak ni...aku order 'Mee Goreng Mamak Ayam'....then, aku duduk kat kerusi...
lebih kurang camni la..cuma aku punya tambah ayam goreng...yummy!


after a few minutes, akak yang amek order aku tadi tanye aku..

akak: nak plastik ke kotak??
aku: hah??
akak: nak plastik ke kotak???
aku: erkk...kotak...(sumpah at 1st, aku tak paham ape maksud akak uh...dh tu aku nampak dia amek kotak polisterin tok bungkus mee mamak aku tadi tu...huhuhu)

then, tak pe la kan...tunggu punye tunggu, at last siap jugak mee mamak aku... aku dengar jugak yang tokey kedai tu cakap harga sebanyak RM6 sambil lalu kat sebelah aku...maybe dia bagi tau harga makanan tok orang laen kot....dah tu aku buat bodoh je la....pergi kat kauter, terus hulur not RM10....(without asking the price..huhu) Tapi, tokey tu pulang kan balance aku sebanyak RM4! homaigod! So, betul la harga yang aku dengar tadi tu....serious mahal ok! Mee Goreng Mamak+Ayam Goreng = RM6!

Masuk masuk kereta je, aku terus 'terkinja kinja' bagi tau adek aku harga mee tu....hahaha....tapi kan, actually, harga mee tu seriously BERBALOI dengan kesedapan nya! *pengsan...Before this aku tak pernah makan mee goreng mamak yang sesedap itu....padan la, agak ramai orang beli mee goreng mamak kat situ...


Notakaki: kedai mamak ni unik sebab kedai tu kedai lama...and aku pon tak expect kedai lama camtu, bagi harga yang boleh buat orang pengsan...hahahaha