Anniversary~

Daisypath Anniversary tickers

Friday, July 1, 2011

'Kerja Rumah'

Hello~

Nak habaq ni, mesti ada kalangan korang yang pernah dengar aku speaking english kan...
Seriously, aku perasan time aku present time kelas, mesti semua orang senyap....haha..
Ntah la...aku tak sure dorang senyap sebab nak fahami apa yang aku cakap or sebab terpempan dengar aku cakap..hahaha....kedengaran ayat perasan di situ kan...

Seriously, bila aku speaking english, memang tak nak kalah.... tapi kalo bab bab grammar or vocabulary ni..erkk, aku orang pertama angkat tangan kot....mane tak nya, aku ingat lagi, mase aku form3 kot...time tu kat kelas tusyen english....

teacher: atiqa, continue the sentence....

aku: erkk....she was doing her 'homework' and bla bla bla....

teacher: hahahaha...(gelak yang tak jaga perasaan orang) ok ok...I know what you mean...its not 'homework' la...but it is 'house-hold-chores' (sambil tulis kat papan putih..)

aku: owh..ahaha..(muka aku merah gila babeng dah...)

homaigod! gila malu ok that time...semua budak kat kelas uh dok gelak kan aku...naseb baek it was just a small class....
Aku blajar ngan teacher tu agak lama la jugak..since form2 sampai form5..tapi mase form4 aku tak pegi kelas tusyen dia...atas sebab2 financial yang tak mengizinkan...huhu

And, she teach me A LOT! daripada ZERO, sampai la jadi macam sekarang....
Daripada tak confident nak speaking english depan orang, sampai la boleh cakap sikit sikit....
Tapi tak usah la korang tanye aku nye result MUET ok! hahaha....malu~