Anniversary~

Daisypath Anniversary tickers

Friday, July 1, 2011

B-A-K-I-N-G

 ~Olla~
comel nye!!
gambar yang kat atas ni adalah MACAROONS!
Gila cam adore gler kat makanan ni...rase teringin nak buat, tapi bila search kat pakcik Google, semua rata2 respond yang diberi oleh blogger yang lain adalah, makanan ni TERAMAT la rumit nak buat...but the ingredients cam senang jugak la nak cari....but the process agak rumit...mesti korang tertanye2 kan whether aku penah rasa ke tak...jawapan nya adalah TAK! hahaha...tapi terasa nak makan, but have to travel jauh2 kalo nak beli makanan ni....
-
-
 -
-
-
-
-
-
-
-
-
BUT

Baking is my passion SOMETIMES!
wakaka...

Lebih lebih lagi bila duduk kat umah and almost semua tools complete!
Terasa macam heaven seketika but, the ingredients sometimes tak cukup..so, just keluar and go to the '2PLY Shop'....kat situ semua barang for baking ada...tapi kalo yang pelik2 macam Traganth Gum yang digunakan untuk membuat royal aising tu, memang tak ada lah...sebab, sini adalah kawasan kampung! so, benda pelik2 camtu memang la tak ada....

For him~
Yang kat atas ni one of the cake yang aku penah buat...it was for him! tak tau sedap ke tak...tapi dye cakap sedap..erkkk..tak tau la plak kan kalo dye cuma nak jaga hati aku ja..hahaha...

for my adek's teachers~

Yang kat atas ni plak adalah untuk Happy Teachers Day..untung ouh sape yang jadi cikgu dye...the cake and royal icing tu aku yang buat..tapi yang decorate them was my kakak...she's good in that...kalo aku decorate...errkkk, memang alamat nye buruk la ye...tehehe...but this one was STRAWBERRY CAKE sebab cuppy dye color pink...semerbak bau strawberry...

Itu adalah antara cake yang aku pernah buat...actually, nak baking pon kena ikut mood aku jugak...haha...and kena consider yang aku buat tu untuk sape...contoh nye, kalo macam ada event ke, yang macam ramai orang datang..Pernah masa aku duduk USJ dulu, aku bake cake untuk member2 yang datang untuk open house..and they love my cakes..tehehe..*bangga sekejap..
If just nak makan sendiri, memang tak lah aku nak buat..sebab, aku ni jenis yang jarang nak makan hasil karya sendiri...cehhh...haha..eh, tapi betul aw....kalo yang tukang makan nye ramai, baru la aku terasa nak buat....

notakaki: terasa nak try buat kek Tiramisu...sebab nye si dia suka kek Tiramisu....ngeh3