Anniversary~

Daisypath Anniversary tickers

Friday, June 29, 2012

Baking??


Assalamualaikum..


Sekarang ni tengah mood final exam giteww. Tetibe terasa nak hupdate blog. Yang penting buku sentiasa ada kat sebelah. Baca tak baca tu perkara no 2! kihkihkih. Plus, I am so bored. Seriously, sangat-sangat malas nak buat revision. Padahal jadual exam cam nak membunuh aku je gaya. Memang bersujud terus aku menghadap exam sem ni. But, thats normal thing la kan, dah nama nya student, buat la cara student. 

Haaa... kan dah membebel tahap tak ingat dunia. Aku bukan nya nak cakap pasal final exam. Tapi tapi pasal my passion yang I really like to do. My future-mother-in-law (InsyAllah)  ada cakap, orang perempuan ni kalau sebelum kahwin tak reti masak pon tak pe, sebab nanti lepas kahwin bole belajar, and thats really show about herself, thats why she said to me like that. So, lepas ni kalau En. boyfie membebel pasal aku tak reti masak, akan aku bidas dengan kata-kata mak nya. Huahuahua. Teruk betul aku ni. Heeeeee

But, siapa kata aku tak reti masak?? aku reti ok! cuma, cuma aku ni jenis, kalau nak maen masak-masak ni, mood tu kena menerpa masuk dalam badan aku ni. Kihkihkih. Bagus tak alasan aku ni?? Actually, aku lagi prefer bake. Maybe sebab aku suka makan kek kot. Maybe kot. Rase nye kot. Hewhewhew

My next mission, teringin nak buat RAINBOW CAKE. Resepi dah ada. Tinggal nak buat and cari barang je. Pasni, InsyAllah, En.boyfie bole try hasil kerja saya yang tak berapa nak pro ni sebab pasni balik Kedah bawak kereta. Hehehe. Part yang aku paling suka, aku bole bawak sebanyak mana pun barang compare dengan naik bas.


Ihsan dari Pak Google

Kalau nak tau, lately aku ada baking partner ok. Ala-ala macam rancangan memasak dalam tv giteww. Chef nye mesti ada pembantu yang kena tolong-tolong bagai. Kat bawah ni la orang nya. Kihkihkih. Dia kan, dia kan, actually, my future-only-one-sister-in-law (insyAllah) So, kira macam aku nak train dia la jugak kan untuk baking-baking ni. Nanti sonang lopaih kahwen nanti. Nak bodek mak mentua, cuma buat kek je. Bahahaha. Bagus kan gua??? (sambil kenyit mata sebelah)


Cilok dari Pak Facebook

Cilok dari Pak Facebook jugak ;)
See, ktorang semakin semakin dan semakin rapat. Pasni kita dah boleh bukak kelas buat kek dekat makcik2 yang rasa-rasa tongah takdo koje tu. Bole dapat income lebih ye dak? Hihihi. Rase nye, ilmu kat dada kena tinggi dulu kot, baru layak nak buat kelas bagai. Kang aku pulak yang kena 'diajar' makcik-makcik uh. Tehehehe. 

Cilok dari Pak Facebook

Nampak tak kek tu, memang bukan aku yang buat kek nye, aku just buh topping tu je.heeee. And seriously, the taste was really really good. Cream cheese+whipping cream=sedap sangat ok. Pasni nak try topping tu atas Rainbow Cake pulak. Hehehe. Rase macam dah nak meroyan bila tengok gambar Rainbow Cake uh.



p/s: teringin nak bagi bakal-mak-mentua merasa hasil tangan ku ini. tehehehe...


p/s/s: aku baru perasan banyak sangat gambar si aida ni dalam entry ni. Hewhewhew..