Anniversary~

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, October 22, 2011

"kalau kau gemuk, aku ni apa pulak??"

Assalamualaikum...

First of all, aku nak mintak maaf if entry aku kali ni membuat kan korang terasa.. Its just my own opinion ok. Seriously, lately aku selalu nampak gurl-gurl yang kurus melidi (bagi aku la) selalu claim themselves as GEMUK. Walaweh! korang buta ke apa??(again, aku mintak maaf ) Kalau tak percaya, korang tengok la status member-member korang kat facebook. Mesti ada yang tulis "OMG! aku dah gemuk tahap dewa dah ni. Komfem baju raya tak muat" huhuhu...padahal, bila tengok balik gambar dia yang paling latest, sama je macam sebelum ni.

Tapi kan, kalau gurl-gurl yang kurus melidi ni dah cakap yang diri dorang tu gemuk kan, abes gurl-gurl yang badan macam aku ni pulak kategori apa??? musykil aku. Dah tu, kadang-kadang aku ternampak la jugak, gurl-gurl yang kurus melidi ni cakap yang lemak dorang banyak,sepah sana sini, pastu offer kat orang lain siapa yang nak lemak dia...uhuk2..seriously, aku cam terasa ouh bila keluar statement macam tu. Abes, yang dekat badan aku ni apa yang banyak? huhuhu..

Kalau gurl yang saiz badan yang macam aku ni dah terasa amat dengan statement gurl-gurl kurus melidi tu, apatah lagi gurl-gurl yang saiz badan nya agak berisi daripada aku. 

Then, mostly kan, baju-baju yang dijual kat pasaran, mesti design nya mostly untuk gurl-gurl yang kurus melidi. Even sekarang ni, agak susah nak cari t-shirt untuk gurl yang saiz berisi sedikit. Sebab kalau baju untuk gurl kan, selalu nya saiz XL pon tak muat, sebab cutting nya terlampau untuk gurl-gurl yang kurus melidi. Terus keinginan untuk beli t-shirt ala-ala feminin terkubur. Then, terus capai baju saiz lelaki, which is more bigger. Tapi tu dulu la kot, beli tshirt kat guy's department. Sekarang ni aku just beli cutting prempuan but mix and match ngan cardigan ka, ngan baju lain ka.. Contoh nye kan, if baju korang teramat la pendek and at the same time long sleeves, why not mix and match je dengan tshit yang agak labuh skit..

macam baju ni la...terasa kurus skit..bahahahahaha

p/s: its just my own opinion. Sorry kalau ada yang terasa..have a blast (=